Pages

9/29/11

My Motivation

I've been hearing a lot of talk lately about "What's your motivation?" So many people have all these great reasons like -

I want to be healthy.
I want to play with my kids.
I want to live to see my grandkids.
I want to share my wealth of knowledge with the world.
I want to inspire others.

Crap like that.

I have those reasons too. But for some reason, in my head - they're these vague, distant aspirations that don't fully seem real. They're not tangible for me. Most of my reasons to lose weight it's, well, - shallow.

1. I want to be the Pirate Slut at a Halloween party. And look good doing it.

oh yeah, baby.

2. If I don't come up with a decent "after" picture pretty soon, I'm going to look like an Internet idiot.

Wait, that can't be right....

3. I want to wear my thigh high boots again.

4. I want to wear just my thigh high boots again. (wink wink)
Yup. Like that.

5. I want to have some frickin' awesome 'how I did this" health advice that everyone comes to my blog to see.

6. Because I don't want to end up on one of these:



6. I want to be the girl that did it. That actually lost all that weight, all 160 pounds of it.

7. I want to be on the cover of magazines and on talk shows. I want even Oprah or Dr. Phil to be all like "Way to go, girl!".

It's up to YOU.

Ok, maybe that last one is going a bit too far. But that's my motivation list. I want so badly to cram my homemade apple crisp into my mouth by the literal handful, but I can't because I want that after picture. I need that after picture.

I want to be cool too.

10 comments:

Fatoutofskinny said...

Pirate slut sounds pretty good to me!
Whatever floats your boat and keeps you motivated

E. Jane said...

Loved this post! You have a great sense of humor!

Thursday's Child said...

Wonderful goals! And toss/give away that dessert stat!

J said...

I LOVE IT!!! I think a lot of my wants for being thinner have shallow tendancies. I don't think that's a bad thing though. All the people who got to do the things we want to do got to do them you know. I feel we have every right to want it. My newest want is to go to a rave. I'm not a raver, never been but they dress slutty and dance like crazy ALL NIGHT!! It just looks like fun (I don't do drugs) it just looks amazing! haha anyway Great post

carla said...

THIS is why I adore you.


MizFit

The Orange Kitteh said...

I love your list! I think those are all fabulous reasons to stay motivated!!! You CAN do this! :)

Chaquenha said...

You made me laugh, because your reasons to loose weight are so true. I also want that after picture!!!

Bluezy said...

My 23 yr old daughter bought the pirate costume at Walmart. The boots were 25 bucks the outfit 40. The boots are actually pretty durable. They cuff over and fit her fat calves. LOL. We had money issues and had to return them.

Love the humor! You know that Rachel Ray had a loser on her show and a make over given. She like weighed 500 lbs and really looked great. So yeah they say way to go...but the talk show will get you set up in some free clothes.

Paul said...

I gotta say I love your motivation list. I just found your blog and am enjoying it!! I just started blogging my weight loss journey. Stop by if you get a chance.

Michele said...

Blogging really helps keep the food cravings at bay. See, it did for you!!

. Love your motivation, especially the pirate slut, matey!

Keep strong and keep blogging!